Przegląd tematu |
Wysłany: Wto 0:37, 27 Lut 2007 Temat postu: | |||||||||||||||||
Playstation 2
Nareszcie wyszła wersja Emulatora (0.9.2) na której pewne gry są w pełni grywalne. Przedewszystkim Final Fantasty X. Jaki jest mój ból gdyż mam słabego PC na gry z PS2. Sam osobiście próbowałem odpalić jakąś gre i u mnie Final Fantasty X szedł raz prędkością 7 FPS a czasem 30 pare FPS. Ale tu nie o mnie tylko o emulatorze otóż jak już napisałem Emulator wymaga Mocnego Kompa to znaczy procesor powinien umożliwiać obsługę MMX i SSE2 i najlepiej, żeby był dwurdzeniowy. Wymagania do grania (nie są to żadne minimalne tylko mniej więcej bo nie jest to jeszcze pełna wersja emulatora) Pentium4 2,66GHz 1024MB RAM GeForce FX 5900 Przedostatnia wersja programu ma numerek 0.9.1 i został na niej nagrany film z Tekkena 4 który trwa 7 minut 38 sekund. Możecie zobaczyć jak idą prace nad emulatorkiem (niestety link tylko w postaci torrent jeśli ściągne to umieszcze na rapidzie i MU).
Nowa wersja PCSX2
BIOS Do Emulatora
Autorzy oficjalnej strony PCSX2 udostępnili kod źródłowy Emulatora Dla ludzi którzy mogli by pomóc w poprawnym działaniu Emulatora.
Konfiguracja PCSX2 Jest to główne okno konfiguracji (Graphical User Interface) PCSX2. Z tąd możemy zmieniać poszczególne konfiguracje każdego z pluginów PCSX2. Idź do Config =>Configure by zacząć konfigurować PCSX2. Zobaczysz takie okno. Po pierwsze po kliknięciu w Set plugins Directory i Set BIOS Directory wybieramy lokacje z której będą wczytywane pluginy i BIOS (domyślnie X:\PCSX2\Plugins i X:\PCSX2\Bios). Pod Każdym z pluginów mamy trzy przyciski: a) Configure... – Konfiguracja pluginu b) Test... – Sprawdza czy plugin działa poprawnie c) Abort... – Opis plugina Teraz przejdźmy do konkretnej konfiguracji GRAFIKA Od tej wersji emulatora możemy używać nowego pluginu ZeroGS v0.93.1, który obsługuje DirectX 9. Plugin wymaga Karty graficznej obsługującej Pixel Shaders 2.0 Plugin GSdx9 v0.9.0, także obsługuje DirectX 9 ale nie wymaga pixel shaders. GSdx9 jest szybszy od ZeroGS w scenach 2D ale ogółem działa wolniej. Ci, którzy nie posiadają kart obsługujących pixel shaders 2 są uzależnieni od tego pluginu. Obydwa, pluginy są zawarte w instalatorze, więc nie musimy ściągać ich osobno. Inne, pluginy takie, jak GStaris, GSmax lub GSsoft nie są zawarte ponieważ nie są już rozwijane Konfiguracja GSdx9 v0.9.0 Wybierz GSdx9 v0.9.0 i naciśnij configure. Po pierwsze GSdx9 wyszło w dwóch wersjach, normalnej oraz SSE2. Jedynie, gdy twój procesor używa SSE2 (Pentium 4 lub Athlon64/FX) masz możliwość używania wersji. Pozwoli to ci zyskać odrobinę na prędkości. Jeśli twój procesor nie posiada SSE2 plugin nie pojawi się na liście. SSE1 oraz SSE2 zawierają się w PCSX2 v0.9. Uwaga: GSdx9 v0.9.0 posiada buga w Fixed Pipeline i Pixel Shaders 1.1 dzięki czemu tracimy na kolorach. Jesli twoja karta nie posiada wyższej wersji pixel shaders bedziesz niestety narażony na utratę części kolorów w swoich grach. Resolution (Rozdzielczość): w rozwijanym menu mamy do wyboru "Windowed" jeśli, chcemy by GSdx9 uruchamiał się w oknie, lub rozdzielczość rozdzielczość jakiej, chcemy by gra uruchamiała się w opcji Pełnego Ekranu. Renderer: Tu możemy wybrać czy nasza grafika będzie używać, Direct3D, software (float) i Do not Renderer Używając "Direct3D",GSdx9 będzie używać Direct3D, znacząco zwiększając prędkość emulacji. Kompatybilność tej metody jest bardzo dobra, dlatego jest wysoko rekomendowana do używania. Używając "Software(float)" GSdx9 będzie używać wbudowanego oprogramowania, więc Emulator nie będzie używać twojej karty w całości, lecz twojego procesora poczęści. Prędkość emulacji jest tutaj zmniejszona, ale za to grafika jest w pełni kompatybilna. Zalecane do używania, gdy zauważymy problemy stosując Direct3D Używając "Do not render" wybierając tą opcje plugin nie będzie wyświetlał wszystkiego na ekranie. Zalecane do użycia jedynie w przypadku chęci osiągnięcia szybszej prędkości emulatora.. Shader: Tutaj mamy możliwość wybrania pomiędzy pięcioma opcjami: Jeśli twoja karta nie obsługuje którejś z tych opcji, wtedy nie zostanie ona wyświetlona na rozwijanej liście Fixed Pipeline: Nie używa technologii pixel shaders. NIE, polecane dla v0.9.0 kolory zostają błędnie wyświetlane. Pixel Shader 1.1: Używa Pixel Shaders v1.1 polepsza, wyświetlaną grafike. NIE, polecane dla v0.9.0 kolory, zostają błędnie wyświetlane. Pixel Shader 1.4: Używa Pixel Shaders v1.4 polepsza, wyświetlaną grafike. Pixel Shader 2.0: Używa Pixel Shaders v2.0 polepsza, wyświetlaną grafike. Pixel Shader 3.0: Używa Pixel Shaders v3.0 polepsza, wyświetlaną grafike. Najbardziej polecane dla kard graficznych obsługujących pixel shaders 3. Szybkie i kompatybilne. Enable palettized textures(D3D PS v2.0+,slow): Musisz posiadać kartę która obsługuje Pixel Shaders 2 lub wyższe i używa Direct3D By używać tej opcji. Zaznacz/Odznacz tą opcję by Włączyć/Wyłączyć Użycie palettized textures. Ten tryb może spowodować zwiększenie prędkości w niektórych przypadkach kiedy gra używa kilka palet teksturowych jednocześnie. W większości przypadków opcja ta może spowodować wolniejsze działanie emulatora. Linear texture filtering: Zaznacz/Odznacz by Włączyć/Wyłączyć Linear texture filtering. Wybór tej opcji powoduje przefiltrowanie struktury pixeli co pozwala osiągnąć podobny efekt jak byśmy grali na telewizorze NLOOP 0 hack(fixes FFX): Usówa pewne problemy związane z grą w Final Fantasy X. Jest to bardzo specyficzny Hak i powinien być używany TYLKO przy graniu w Final Fantasy X. W innych przypadkach pole to powinno być niezaznaczone. Record State: Kiedy opcja ta jest zaznaczona, GSdx9 nagrywa wszystkie dane produkcyjne do kiedy nie wyjdziemy z PCSX2. Nagrywanie filmu: Ta opcja jest ukryta. Naciskając przycisk Insert na klawiaturze numerycznej po uruchomieniu PCSX2 z GSdx9 wyskoczy nam okno w którym będziemy mogli wybrać gdzie zapisać plik wideo oraz czy będzie skompresowany czy nie. Naciśnij jeszcze raz Insert by zatrzymać nagrywanie. Przycisk Delete: Naciskając Delete na klawiaturze numerycznej, mamy możliwość wyłączania i włączania danych wyświetlanych na górze emulatora. Naciśnij Ok by zapisać swoją konfigurację lub Cancel by przywrócić konfigurację podstawową. Wybież ZeroGS v0.93.1 i kliknij przycisk Configure. ZeroGS jest nowym pluginem używającym DirectX 9. Działa tylko z kartami graficznymi posiadającymi, pixel shaders 2.0 lub wyższe. Jeśli twoja karta nie posiada tej opcji będzie otrzymywać błędy bądź PCSX2 będzie się restartować. Interlance Enable: Kiedy opcja ta jest zaznaczona niektóre gry podczas wyświetlania moga wyglądać lepiej choć ekran może się trochę trząść. Niektóre gry wyglądają jednak lepiej gdy ta opcja jest wyłączona. Kiedy gra jest włączona możemy włąnczać tą opcje za pomocą "F5". Anti-aliasing: Tu możemy wybrać pomiędzy trzema opcjami wygładzania. Kiedy gra jest włączona możemy zmieniać ta opcje za pomocą "F6". Pamiętaj, że może to zmieniać szybkość. None: Nie używa żadnego stopnia wygładzania 2x: Używa 2X anti-aliasing 4x: Używa 4X anti-aliasing Capture avi: Możliwość zapisu filmu. Można także wcisnąć F7 podczas gry. Fullscreen (Pełny Ekran): Jeśli opcja ta jest zaznaczona plugin Będzie pokazywać produkcje na pełnym ekranie a nie w oknie. Jeśli opcja ta jest wyłączona a gra jest już uruchomiona możesz nacisnąć i przytrzymać "alt" oraz nacisnąć "enter" by przełączyc na pełny ekran. FFX hack: Tak samo jak w przypadku GSdx9. Naprawia problemy związane z Final Fantasy X. Powinno być używane tylko i wyłącznie przy graniu w Final Fantasy X. W innych przypadkach opcja powinna być odznaczona. Możemy włanczać/wyłanczać podczas grania za pomocą "F9”. Save snapshots as BMPs(default is JPG): Za pomocą tej opcji możemy robić zdjęcia podczas działania emulatora przyciskiem odpowiadajacym za to jest "F8". Zdjęcie będzie zapisane w formacie BMP. Zdjęcia zlokalizowane są w folderze /snaps synaps folderze z pcsx2. Naciśnij OK by zapisać zmiany. Dźwięk: Sound: Na początku mamy do wyboru dwa pluginy. SPU2null v0.5.0 Który nie odtwarza żadnych dźwięków (dlatego nie ma żadnej konfiguracji) oraz PEOPS SPU2 plugin. Drugi z tych pluginów jest we wczesnym stadium rozwoju ale za to produkuje dxwięki a czasem nawet muzykę. Wtyczka jest zalecana gdyż SPU2null czasem sie wiesza. . Od czasu gdy mieliśmy tylko wersję 0.8 PCSX2 EOPS SPU2 został znacznie poprawiony, dzięki czemu odtwarza teraz muzykę w większości gier. EOPS SPU2: General Settings Mode: - Fast mode (...) – Mało kompatybilna ocja za to działa szybciej.. - High Compatybility Mode (...) – Działa lepiej za to wolniej. - Use SPUasync (...) – Brak danych. Volume: Wybieramy tutaj głośność dźwięków oraz muzyki. W skali od 0 do 3 im wyższy numerek tym dźwięk odtwarzany jest głosniej. Reverb: - No reverb (fastest) – bez reverbu działa o wiele szybciej. - SPU2 reverb (…) – Opcja ta nie została jeszcze dokładnie przetestowana używając jej możemy napotkać błędy. XA music (...): Text w nawiasie głosi że XA music nie jest jeszcze używany więc możemy te opcje wyłączyć. Misc: -SPU IRQ. – wait for CPU action – SPU IRQ czeka na akcję naszego PC (tak dokładnie to nie wiem do czego służy ta opcja). - Mono sond mode (…) – opcje tą należy zaznaczyć wtedy gdy nasz PC lub Karta są wolniejsze. - Enable developer debug mode – (niestety nie wiem do czego to służy). - Enable sond recording window – władcza okno nagrywania dźwięku. Thread sync Mode: Use Thread sync (…) – Opcja pozwala nagrywać Dźwięk razem z filmami. ------------------------------------------------------------------------------------------- Konfiguracja Padów Tu mamy do wyboru 2 pluginy, SSSPSX Pad v1.6.0 oraz PadwinKeyb v0.9.0 Wybierz SSSPSX Pad v1.6.0 i naciśnij Configure. Zobaczysz takie okno: [img]http://img2.freeimagehosting.net/image.php?271d6acf3d.jpg[/img] Pady konfiguruje się bardzo prosto wystarczy kliknąć w pole z nazwą przycisku na padzie następnie nacisnąć przycis który będzie odpowiadać temu przyciskowi na klawiaturze bądź padzie. Niestety analogi możemy ustawić tylko na padzie. Analogi także ustawia się w prosty sposób wystarczy zaznaczyć LX i poruszyć lewą gałką w prawo bądź lewo oraz LY i poruszyć lewą gałką do góry lub w dół. Tak samo ustawiamy RX i RY z taka różnicą że poruszamy prawym analogiem. ----------------------- Wybierz PadwinKeyb v0.9.0 i naciśnij Configure. Zobaczysz takie okno: [img] http://img2.freeimagehosting.net/uploads/th.b143ab7620.jpg[/img] Zobaczysz takie okno: [img] http://img2.freeimagehosting.net/uploads/th.b143ab7620.jpg[/img] W tym pluginie możemy zaznaczać rzyciski tak samo jak w poprzednim. Jest tu jednak pewna wada nie ma zaznaczonych przycisków analogów tak że możemy używac tylko opcji domyślnych. Prawdopodobnie domyślnie są ustawione w taki sposób: Prawy analog – przyciskamy i trzymamy prawy przycisk myszy oraz poruszamy myszą w ten sposób poruszamy prawym analogiem Lewy analog – przyciskamy i trzymamy lewy przycisk myszy oraz poruszamy myszą w ten sposób poruszamy lewym analogiem. ---------------------------------------------------------------------------------- Cdvdrom: Tym razem musimy wybrać plugin który będzie czytał nasze CDromy/DVDromy lub obrazy. W paczce PCSX2 znajdują się EFP Iso CDVD v0.6.0, Linuzappz Iso CDVD v0.5.0, EFP Polling CDVD v0.4.0, CDVDnull v0.6.0 oraz PEOPS CDVD v1.2.0. Ważne: Starsze pluginy takie jak CDVDbin lub CDVDdraft nie będą działać z v0.9 Ponieważ nie są już dalej rozwijane. --------------------- Wybierz EFP Iso CDVD v0.6.0 i naciśnij Configure. Możemy tu nacisnąć przycisk Browse aby wybrać obraz który będzie czytany przez emulator. Grę będziemy uruchamiać poprzez File -> run CD/DVD w głównym oknie emulatora. Show configure screen when starting emulation: Kiedy opcja ta jest zaznaczona po włączeniu gry poprzez Run CD/DVD będziemy wstanie wybrać obraz który chcemy wczytać w PCSX2 (Opcja przydatna kiedy gramy na emulatorze w więcej niż jedna grę). Jeśli opcja ta nie jest zaznaczona emulator wczyta obraz który wybraliśmy przy użyciu opcji browse. Show configure screen when restarting emulation: To samo, co powyżej z mała różnicą że działa przy restartowaniu. Get from Disc: Opcja ta urchamia okno, w którym możemy zrobić ISO z naszej płyty PS2. Source CD/DVD Device: Wpisujemy tu nazw napędu, z którego chcemy stworzyć ISO płyty PS2 Iso file: Wybieramy ścieżkę zapisu oraz nazwę naszego ISO New file compression: Możemy tu wybrać metodę kompresji dla naszego ISO. No compression – Brak kompresji for speed – Szybsze działanie / większa waga ISO for size - Wolniejsze działanie / Mniejsza waga obrazu Multiple files (all under 2GB): Zaznacz tą opcję jeśli chcesz by twój obraz był podzielony na mniejsze części nie przekraczające 2GB. Użyteczne jeśli nie posiadasz partycji NTFS. Convert: Opcja pozwala kompresować lub zdekompresować obraz. W nowym oknie najpierw wybierz obraz, który chcesz zmodyfikować. Następnie wybierz rodzaj kompresji (lub uncompressed by zdekompresować obraz) i naciśnij Change file. Wybierz Linuzappz Iso CDVD v0.5.0 w wciśnij configure. W tym pluginie także możemy kompresować obraz płyty by zaoszczędzić miejsce na dysku. Kliknij w Select Iso by wybrać obraz gry który chcesz uruchomić bądź skompresować. Kiedy już wybrałeś obraz możesz zamknąć okno konfiguracji i uruchomić go w ten sam sposób jak CDVDbin lub nacisnąć "Compress Iso" By zkompresować ISO. Jeżeli zaznaczyłeś obraz który jest już zkompresowany Możesz wybrać "Decompress Iso" by przywrócić go do pierwotnego stanu. Pod "Compression Method" możemy wybrać ".Z - compress faster", Szybsza kompreswja, większa waga pliku ".BZ - compress better", Wolniejsza kompresja, mniejsza waga pliku Pod opcją Options możemy zaznaczyć/odznaczyć "Enable Block Dump=>'block.dump'". Kiedy zaznaczone PCSX2 tworzy plik w stylu małego ISO Który używany jest do Debugowania. Plik zapisuje sektory czytane po uruchomieniu gry po czym jesteśmy w stanie wczytać plik (używając "select iso" w pluginie Linuzappz Iso CDVD) bez uruchamiania żadnego obrazu/CD/DVD. Pamiętaj że jeśli gra będzie chciała wczytać inne sektory które nie są zapisane w pliku, PCSX2 przestanie odpowiadać.. Naciśnij OK by zapisać zmiany Wybierz EFP Polling CDVD v0.4.0 i wciśnij configure. Plugin ten jest bardzo prosty w obsłudze..Wystarczy wybrać literkę napędu w którym znajduje się nasza płyta z grą na PS2 i to by było na tyle. Pamiętaj: EFP Polling Uruchamia jedynie gry PS2 które są nagrane na DVD jak narazie gry na płytach CD muszą pozostać na półce. CDVDnull v0.6.0 Jest to plugin taki jak SPU2null, to znaczy że nie robi prawie nic. Powinieneś używać tego pluginu jeśli chcesz odpalac Dema (File => Open ELF file) lub jeśli chcesz odpalić tylko bios (Run =>Execute). ----------------------- Wybierz PEOPS CDVD v1.2.0 i wciśnij configure. Interface: Możemy tu wybrać "Win9x/ME - ASPI scsi commands" lub "W2K/XP IOCTL scsi commands". Pierwsza opcja jest dla Windows 9x oraz Millenium, druga dla Windows 2000 i XP. Jeśli opcja ta jest zaznaczona a otrzymujesz błędy lub zwisy emulatora wystarczy użyć drugiej opcji. Drive: Wybierz nazwę napędu, w którym włożona jest płyta CD/DVD od Playstation 2. Caching mode: Tutaj wybieramy jak nasz emulator będzie czytał sektory płyty. Każda opcja jest bardzo prosta. By emulator najlepiej czytał sektory proponuje wybrać "Read Ahead-fast,reads more sectors at once". Try to limit speed: Kiedy opcja ta jest zaznaczona plugin będzie ograniczać czytanie sektorów do przodu (czytanie do przodu może obciążać pamięć). Opcja nie działa z wszystkimi napędami. Don't wait until drive is ready: Nie czeka aż napęd będzie gotowy stara się wczytać płyte jak najszybciej. Check tray state: Opcja o nieznanym działaniu. Try again on reading error.Retry count(1-10): Gdy opcja ta jest zaznaczona plugin stara się wczytać jeszcze raz określone sektory gdy wystąpią błędy w odczycie (przykład: porysowana płyta). Show message box on reading error: Kiedy zaznaczone emulator podczas wykrycia błędu podczas odczytu CD/DVD wyświetla okienko pop-up z informacją o błędzie. Ważne: Testerzy tego pluginu wykryli błędy przy stosowaniu sterowników Nvidia Nforce SMBUS. Jeśli posiadasz takie sterowniki podczas uruchamiania emulatora możemy zaliczyć zwis kompa. Jedyna możliwość tym przypadku to odinstalowanie sterów i zainstalowanie innych lub użycie innego pluginu. ---------------------- Dev9: Tutaj mamy plugin operujący dysk twardy (HDD). Tylko Dev9null v0.3.0 Znajduje się w paczce instalatora. Plugin Null dokładnie taki sam jak inne (brak konfiguracji). Usb: Pluginy znajdujące się tu obsługują USB(Universal Serial Bus). Tylko USB Null v0.4.0 zawiera się w paczce emulatora. Nie ma innych pluginów obsługujących USB. Wciśnij Configure aby dostać się do menu pluginu. Mamy tu tylko opcje "Enable Logging" której nie musimy zaznaczać. Firewire: Tutaj mamy pluginy obsługujące port Firewire konsoli. W paczce znajduje się jedynie FWnull v0.4. Znamy już pluginy z serii Null (praktycznie nic do konfiguracji). Tutaj w konfiguracji tak jak w usb mamy tylko jedną opcję, nie trzeba jej zaznaczać. BIOS (Basic Input Output System): Tutaj w rozwijanym menu możemy wybrać Bios który chcemy używać podczas grania (Bios należy ściągnąć osobno i wkleić do folderu BIOS BIOS folderze z PCSX2). Na tym kończy się konfiguracja pluginów. =========================== =========================== =========================== CPU: Teraz zabieramy się za konfigurację CPU. Wchodzimy w Config =>Cpu. Zobaczysz okno takie jak to (Wygląd okna będzie się trochę różnił w zależności od waszego Peceta): [img] http://img2.freeimagehosting.net/uploads/th.0246762492.jpg[/img] Najpierw sprawdź informacje o twoim komputerze, które zostają automatycznie wykryte przez PCSX2: CPU Vendor: Pokazuje rodzaj twojego procesora (AMD lub Intel) Family: Nazwa twojego procesora CPU Speed: Prawdziwa prędkość taktowania twojego procesora. Features: Pokazuje, co twój procesor obsługuje. Jeśli nie posiadasz jakichś opcji nie będziesz ich mógł wybrać by uzyskać lepszej prędkości. Okienka które możemy zaznaczyć: "Interpreter": Emulator może działać wolniej ale za to wydajniej. Opcja powinna działać z każdym procesorem, lecz posiada bugi i w czasie grania emulator może zaliczyć zwis. "Recompiler": Emulatorek działa szybciej, ale zazwyczaj tylko w scenach 2D. "Recompiler+VUrecs": Szybsze tak jak powyżej, ale w scenach 3D. Multi-threaded GS mode(MTGS)(Experimental): Gdy opcja jest zaznaczona emulator działa szybciej ale tylko na komputerach z technologią dual core/hyper-threading. Ocja jest jeszcze w fazie eksperymentów, więc czasami można zaliczyć zwis. Dual Core mode(DC): Kolejna opcja, która przyspiesza na komputerach z technologią dual core oraz jeśli powyższa opcja MTGS jest zaznaczona. Ta opcja także jest w fazie Eksperymentów, więc można się na niej zawieść. Frame Limit(FL): Przy zaznaczonej opcji FPS zostaną ograniczone do 50 dla gier w wersji PAL oraz 60 dla gier w formacie NTSC. Sync IPU(SIPU): Używaj tej opcji tylko w razie zawiasu filmu w grze i jeśli nie da sie go minąć. Przy użyciu prędkość może spaść. W końcu skończyliśmy konfigurować PCSX2 |
Wysłany: Wto 0:27, 27 Lut 2007 Temat postu: | |||||||||||||||||
Playstation 2
Nareszcie wyszła wersja Emulatora (0.9.2) na której pewne gry są w pełni grywalne. Przedewszystkim Final Fantasty X. Jaki jest mój ból gdyż mam słabego PC na gry z PS2. Sam osobiście próbowałem odpalić jakąś gre i u mnie Final Fantasty X szedł raz prędkością 7 FPS a czasem 30 pare FPS. Ale tu nie o mnie tylko o emulatorze otóż jak już napisałem Emulator wymaga Mocnego Kompa to znaczy procesor powinien umożliwiać obsługę MMX i SSE2 i najlepiej, żeby był dwurdzeniowy. Wymagania do grania (nie są to żadne minimalne tylko mniej więcej bo nie jest to jeszcze pełna wersja emulatora) Pentium4 2,66GHz 1024MB RAM GeForce FX 5900 Przedostatnia wersja programu ma numerek 0.9.1 i został na niej nagrany film z Tekkena 4 który trwa 7 minut 38 sekund. Możecie zobaczyć jak idą prace nad emulatorkiem (niestety link tylko w postaci torrent jeśli ściągne to umieszcze na rapidzie i MU).
Nowa wersja PCSX2
BIOS Do Emulatora
Autorzy oficjalnej strony PCSX2 udostępnili kod źródłowy Emulatora Dla ludzi którzy mogli by pomóc w poprawnym działaniu Emulatora.
Konfiguracja PCSX2 Jest to główne okno konfiguracji (Graphical User Interface) PCSX2. Z tąd możemy zmieniać poszczególne konfiguracje każdego z pluginów PCSX2. Idź do Config =>Configure by zacząć konfigurować PCSX2. Zobaczysz takie okno. Po pierwsze po kliknięciu w Set plugins Directory i Set BIOS Directory wybieramy lokacje z której będą wczytywane pluginy i BIOS (domyślnie X:\PCSX2\Plugins i X:\PCSX2\Bios). Pod Każdym z pluginów mamy trzy przyciski: a) Configure... – Konfiguracja pluginu b) Test... – Sprawdza czy plugin działa poprawnie c) Abort... – Opis plugina Teraz przejdźmy do konkretnej konfiguracji GRAFIKA Od tej wersji emulatora możemy używać nowego pluginu ZeroGS v0.93.1, który obsługuje DirectX 9. Plugin wymaga Karty graficznej obsługującej Pixel Shaders 2.0 Plugin GSdx9 v0.9.0, także obsługuje DirectX 9 ale nie wymaga pixel shaders. GSdx9 jest szybszy od ZeroGS w scenach 2D ale ogółem działa wolniej. Ci, którzy nie posiadają kart obsługujących pixel shaders 2 są uzależnieni od tego pluginu. Obydwa, pluginy są zawarte w instalatorze, więc nie musimy ściągać ich osobno. Inne, pluginy takie, jak GStaris, GSmax lub GSsoft nie są zawarte ponieważ nie są już rozwijane Konfiguracja GSdx9 v0.9.0 Wybierz GSdx9 v0.9.0 i naciśnij configure. Po pierwsze GSdx9 wyszło w dwóch wersjach, normalnej oraz SSE2. Jedynie, gdy twój procesor używa SSE2 (Pentium 4 lub Athlon64/FX) masz możliwość używania wersji. Pozwoli to ci zyskać odrobinę na prędkości. Jeśli twój procesor nie posiada SSE2 plugin nie pojawi się na liście. SSE1 oraz SSE2 zawierają się w PCSX2 v0.9. Uwaga: GSdx9 v0.9.0 posiada buga w Fixed Pipeline i Pixel Shaders 1.1 dzięki czemu tracimy na kolorach. Jesli twoja karta nie posiada wyższej wersji pixel shaders bedziesz niestety narażony na utratę części kolorów w swoich grach. Resolution (Rozdzielczość): w rozwijanym menu mamy do wyboru "Windowed" jeśli, chcemy by GSdx9 uruchamiał się w oknie, lub rozdzielczość rozdzielczość jakiej, chcemy by gra uruchamiała się w opcji Pełnego Ekranu. Renderer: Tu możemy wybrać czy nasza grafika będzie używać, Direct3D, software (float) i Do not Renderer Używając "Direct3D",GSdx9 będzie używać Direct3D, znacząco zwiększając prędkość emulacji. Kompatybilność tej metody jest bardzo dobra, dlatego jest wysoko rekomendowana do używania. Używając "Software(float)" GSdx9 będzie używać wbudowanego oprogramowania, więc Emulator nie będzie używać twojej karty w całości, lecz twojego procesora poczęści. Prędkość emulacji jest tutaj zmniejszona, ale za to grafika jest w pełni kompatybilna. Zalecane do używania, gdy zauważymy problemy stosując Direct3D Używając "Do not render" wybierając tą opcje plugin nie będzie wyświetlał wszystkiego na ekranie. Zalecane do użycia jedynie w przypadku chęci osiągnięcia szybszej prędkości emulatora.. Shader: Tutaj mamy możliwość wybrania pomiędzy pięcioma opcjami: Jeśli twoja karta nie obsługuje którejś z tych opcji, wtedy nie zostanie ona wyświetlona na rozwijanej liście Fixed Pipeline: Nie używa technologii pixel shaders. NIE, polecane dla v0.9.0 kolory zostają błędnie wyświetlane. Pixel Shader 1.1: Używa Pixel Shaders v1.1 polepsza, wyświetlaną grafike. NIE, polecane dla v0.9.0 kolory, zostają błędnie wyświetlane. Pixel Shader 1.4: Używa Pixel Shaders v1.4 polepsza, wyświetlaną grafike. Pixel Shader 2.0: Używa Pixel Shaders v2.0 polepsza, wyświetlaną grafike. Pixel Shader 3.0: Używa Pixel Shaders v3.0 polepsza, wyświetlaną grafike. Najbardziej polecane dla kard graficznych obsługujących pixel shaders 3. Szybkie i kompatybilne. Enable palettized textures(D3D PS v2.0+,slow): Musisz posiadać kartę która obsługuje Pixel Shaders 2 lub wyższe i używa Direct3D By używać tej opcji. Zaznacz/Odznacz tą opcję by Włączyć/Wyłączyć Użycie palettized textures. Ten tryb może spowodować zwiększenie prędkości w niektórych przypadkach kiedy gra używa kilka palet teksturowych jednocześnie. W większości przypadków opcja ta może spowodować wolniejsze działanie emulatora. Linear texture filtering: Zaznacz/Odznacz by Włączyć/Wyłączyć Linear texture filtering. Wybór tej opcji powoduje przefiltrowanie struktury pixeli co pozwala osiągnąć podobny efekt jak byśmy grali na telewizorze NLOOP 0 hack(fixes FFX): Usówa pewne problemy związane z grą w Final Fantasy X. Jest to bardzo specyficzny Hak i powinien być używany TYLKO przy graniu w Final Fantasy X. W innych przypadkach pole to powinno być niezaznaczone. Record State: Kiedy opcja ta jest zaznaczona, GSdx9 nagrywa wszystkie dane produkcyjne do kiedy nie wyjdziemy z PCSX2. Nagrywanie filmu: Ta opcja jest ukryta. Naciskając przycisk Insert na klawiaturze numerycznej po uruchomieniu PCSX2 z GSdx9 wyskoczy nam okno w którym będziemy mogli wybrać gdzie zapisać plik wideo oraz czy będzie skompresowany czy nie. Naciśnij jeszcze raz Insert by zatrzymać nagrywanie. Przycisk Delete: Naciskając Delete na klawiaturze numerycznej, mamy możliwość wyłączania i włączania danych wyświetlanych na górze emulatora. Naciśnij Ok by zapisać swoją konfigurację lub Cancel by przywrócić konfigurację podstawową. Wybież ZeroGS v0.93.1 i kliknij przycisk Configure. ZeroGS jest nowym pluginem używającym DirectX 9. Działa tylko z kartami graficznymi posiadającymi, pixel shaders 2.0 lub wyższe. Jeśli twoja karta nie posiada tej opcji będzie otrzymywać błędy bądź PCSX2 będzie się restartować. Interlance Enable: Kiedy opcja ta jest zaznaczona niektóre gry podczas wyświetlania moga wyglądać lepiej choć ekran może się trochę trząść. Niektóre gry wyglądają jednak lepiej gdy ta opcja jest wyłączona. Kiedy gra jest włączona możemy włąnczać tą opcje za pomocą "F5". Anti-aliasing: Tu możemy wybrać pomiędzy trzema opcjami wygładzania. Kiedy gra jest włączona możemy zmieniać ta opcje za pomocą "F6". Pamiętaj, że może to zmieniać szybkość. None: Nie używa żadnego stopnia wygładzania 2x: Używa 2X anti-aliasing 4x: Używa 4X anti-aliasing Capture avi: Możliwość zapisu filmu. Można także wcisnąć F7 podczas gry. Fullscreen (Pełny Ekran): Jeśli opcja ta jest zaznaczona plugin Będzie pokazywać produkcje na pełnym ekranie a nie w oknie. Jeśli opcja ta jest wyłączona a gra jest już uruchomiona możesz nacisnąć i przytrzymać "alt" oraz nacisnąć "enter" by przełączyc na pełny ekran. FFX hack: Tak samo jak w przypadku GSdx9. Naprawia problemy związane z Final Fantasy X. Powinno być używane tylko i wyłącznie przy graniu w Final Fantasy X. W innych przypadkach opcja powinna być odznaczona. Możemy włanczać/wyłanczać podczas grania za pomocą "F9”. Save snapshots as BMPs(default is JPG): Za pomocą tej opcji możemy robić zdjęcia podczas działania emulatora przyciskiem odpowiadajacym za to jest "F8". Zdjęcie będzie zapisane w formacie BMP. Zdjęcia zlokalizowane są w folderze /snaps synaps folderze z pcsx2. Naciśnij OK by zapisać zmiany. Dźwięk: Sound: Na początku mamy do wyboru dwa pluginy. SPU2null v0.5.0 Który nie odtwarza żadnych dźwięków (dlatego nie ma żadnej konfiguracji) oraz PEOPS SPU2 plugin. Drugi z tych pluginów jest we wczesnym stadium rozwoju ale za to produkuje dxwięki a czasem nawet muzykę. Wtyczka jest zalecana gdyż SPU2null czasem sie wiesza. . Od czasu gdy mieliśmy tylko wersję 0.8 PCSX2 EOPS SPU2 został znacznie poprawiony, dzięki czemu odtwarza teraz muzykę w większości gier. EOPS SPU2: General Settings Mode: - Fast mode (...) – Mało kompatybilna ocja za to działa szybciej.. - High Compatybility Mode (...) – Działa lepiej za to wolniej. - Use SPUasync (...) – Brak danych. Volume: Wybieramy tutaj głośność dźwięków oraz muzyki. W skali od 0 do 3 im wyższy numerek tym dźwięk odtwarzany jest głosniej. Reverb: - No reverb (fastest) – bez reverbu działa o wiele szybciej. - SPU2 reverb (…) – Opcja ta nie została jeszcze dokładnie przetestowana używając jej możemy napotkać błędy. XA music (...): Text w nawiasie głosi że XA music nie jest jeszcze używany więc możemy te opcje wyłączyć. Misc: -SPU IRQ. – wait for CPU action – SPU IRQ czeka na akcję naszego PC (tak dokładnie to nie wiem do czego służy ta opcja). - Mono sond mode (…) – opcje tą należy zaznaczyć wtedy gdy nasz PC lub Karta są wolniejsze. - Enable developer debug mode – (niestety nie wiem do czego to służy). - Enable sond recording window – władcza okno nagrywania dźwięku. Thread sync Mode: Use Thread sync (…) – Opcja pozwala nagrywać Dźwięk razem z filmami. ------------------------------------------------------------------------------------------- Konfiguracja Padów Tu mamy do wyboru 2 pluginy, SSSPSX Pad v1.6.0 oraz PadwinKeyb v0.9.0 Wybierz SSSPSX Pad v1.6.0 i naciśnij Configure. Zobaczysz takie okno: [img]http://img2.freeimagehosting.net/image.php?271d6acf3d.jpg[/img] Pady konfiguruje się bardzo prosto wystarczy kliknąć w pole z nazwą przycisku na padzie następnie nacisnąć przycis który będzie odpowiadać temu przyciskowi na klawiaturze bądź padzie. Niestety analogi możemy ustawić tylko na padzie. Analogi także ustawia się w prosty sposób wystarczy zaznaczyć LX i poruszyć lewą gałką w prawo bądź lewo oraz LY i poruszyć lewą gałką do góry lub w dół. Tak samo ustawiamy RX i RY z taka różnicą że poruszamy prawym analogiem. ----------------------- Wybierz PadwinKeyb v0.9.0 i naciśnij Configure. Zobaczysz takie okno: [img] http://img2.freeimagehosting.net/uploads/th.b143ab7620.jpg[/img] Zobaczysz takie okno: [img] http://img2.freeimagehosting.net/uploads/th.b143ab7620.jpg[/img] W tym pluginie możemy zaznaczać rzyciski tak samo jak w poprzednim. Jest tu jednak pewna wada nie ma zaznaczonych przycisków analogów tak że możemy używac tylko opcji domyślnych. Prawdopodobnie domyślnie są ustawione w taki sposób: Prawy analog – przyciskamy i trzymamy prawy przycisk myszy oraz poruszamy myszą w ten sposób poruszamy prawym analogiem Lewy analog – przyciskamy i trzymamy lewy przycisk myszy oraz poruszamy myszą w ten sposób poruszamy lewym analogiem. ---------------------------------------------------------------------------------- Cdvdrom: Tym razem musimy wybrać plugin który będzie czytał nasze CDromy/DVDromy lub obrazy. W paczce PCSX2 znajdują się EFP Iso CDVD v0.6.0, Linuzappz Iso CDVD v0.5.0, EFP Polling CDVD v0.4.0, CDVDnull v0.6.0 oraz PEOPS CDVD v1.2.0. Ważne: Starsze pluginy takie jak CDVDbin lub CDVDdraft nie będą działać z v0.9 Ponieważ nie są już dalej rozwijane. --------------------- Wybierz EFP Iso CDVD v0.6.0 i naciśnij Configure. Możemy tu nacisnąć przycisk Browse aby wybrać obraz który będzie czytany przez emulator. Grę będziemy uruchamiać poprzez File -> run CD/DVD w głównym oknie emulatora. Show configure screen when starting emulation: Kiedy opcja ta jest zaznaczona po włączeniu gry poprzez Run CD/DVD będziemy wstanie wybrać obraz który chcemy wczytać w PCSX2 (Opcja przydatna kiedy gramy na emulatorze w więcej niż jedna grę). Jeśli opcja ta nie jest zaznaczona emulator wczyta obraz który wybraliśmy przy użyciu opcji browse. Show configure screen when restarting emulation: To samo, co powyżej z mała różnicą że działa przy restartowaniu. Get from Disc: Opcja ta urchamia okno, w którym możemy zrobić ISO z naszej płyty PS2. Source CD/DVD Device: Wpisujemy tu nazw napędu, z którego chcemy stworzyć ISO płyty PS2 Iso file: Wybieramy ścieżkę zapisu oraz nazwę naszego ISO New file compression: Możemy tu wybrać metodę kompresji dla naszego ISO. No compression – Brak kompresji for speed – Szybsze działanie / większa waga ISO for size - Wolniejsze działanie / Mniejsza waga obrazu Multiple files (all under 2GB): Zaznacz tą opcję jeśli chcesz by twój obraz był podzielony na mniejsze części nie przekraczające 2GB. Użyteczne jeśli nie posiadasz partycji NTFS. Convert: Opcja pozwala kompresować lub zdekompresować obraz. W nowym oknie najpierw wybierz obraz, który chcesz zmodyfikować. Następnie wybierz rodzaj kompresji (lub uncompressed by zdekompresować obraz) i naciśnij Change file. Wybierz Linuzappz Iso CDVD v0.5.0 w wciśnij configure. W tym pluginie także możemy kompresować obraz płyty by zaoszczędzić miejsce na dysku. Kliknij w Select Iso by wybrać obraz gry który chcesz uruchomić bądź skompresować. Kiedy już wybrałeś obraz możesz zamknąć okno konfiguracji i uruchomić go w ten sam sposób jak CDVDbin lub nacisnąć "Compress Iso" By zkompresować ISO. Jeżeli zaznaczyłeś obraz który jest już zkompresowany Możesz wybrać "Decompress Iso" by przywrócić go do pierwotnego stanu. Pod "Compression Method" możemy wybrać ".Z - compress faster", Szybsza kompreswja, większa waga pliku ".BZ - compress better", Wolniejsza kompresja, mniejsza waga pliku Pod opcją Options możemy zaznaczyć/odznaczyć "Enable Block Dump=>'block.dump'". Kiedy zaznaczone PCSX2 tworzy plik w stylu małego ISO Który używany jest do Debugowania. Plik zapisuje sektory czytane po uruchomieniu gry po czym jesteśmy w stanie wczytać plik (używając "select iso" w pluginie Linuzappz Iso CDVD) bez uruchamiania żadnego obrazu/CD/DVD. Pamiętaj że jeśli gra będzie chciała wczytać inne sektory które nie są zapisane w pliku, PCSX2 przestanie odpowiadać.. Naciśnij OK by zapisać zmiany Wybierz EFP Polling CDVD v0.4.0 i wciśnij configure. Plugin ten jest bardzo prosty w obsłudze..Wystarczy wybrać literkę napędu w którym znajduje się nasza płyta z grą na PS2 i to by było na tyle. Pamiętaj: EFP Polling Uruchamia jedynie gry PS2 które są nagrane na DVD jak narazie gry na płytach CD muszą pozostać na półce. CDVDnull v0.6.0 Jest to plugin taki jak SPU2null, to znaczy że nie robi prawie nic. Powinieneś używać tego pluginu jeśli chcesz odpalac Dema (File => Open ELF file) lub jeśli chcesz odpalić tylko bios (Run =>Execute). ----------------------- Wybierz PEOPS CDVD v1.2.0 i wciśnij configure. Interface: Możemy tu wybrać "Win9x/ME - ASPI scsi commands" lub "W2K/XP IOCTL scsi commands". Pierwsza opcja jest dla Windows 9x oraz Millenium, druga dla Windows 2000 i XP. Jeśli opcja ta jest zaznaczona a otrzymujesz błędy lub zwisy emulatora wystarczy użyć drugiej opcji. Drive: Wybierz nazwę napędu, w którym włożona jest płyta CD/DVD od Playstation 2. Caching mode: Tutaj wybieramy jak nasz emulator będzie czytał sektory płyty. Każda opcja jest bardzo prosta. By emulator najlepiej czytał sektory proponuje wybrać "Read Ahead-fast,reads more sectors at once". Try to limit speed: Kiedy opcja ta jest zaznaczona plugin będzie ograniczać czytanie sektorów do przodu (czytanie do przodu może obciążać pamięć). Opcja nie działa z wszystkimi napędami. Don't wait until drive is ready: Nie czeka aż napęd będzie gotowy stara się wczytać płyte jak najszybciej. Check tray state: Opcja o nieznanym działaniu. Try again on reading error.Retry count(1-10): Gdy opcja ta jest zaznaczona plugin stara się wczytać jeszcze raz określone sektory gdy wystąpią błędy w odczycie (przykład: porysowana płyta). Show message box on reading error: Kiedy zaznaczone emulator podczas wykrycia błędu podczas odczytu CD/DVD wyświetla okienko pop-up z informacją o błędzie. Ważne: Testerzy tego pluginu wykryli błędy przy stosowaniu sterowników Nvidia Nforce SMBUS. Jeśli posiadasz takie sterowniki podczas uruchamiania emulatora możemy zaliczyć zwis kompa. Jedyna możliwość tym przypadku to odinstalowanie sterów i zainstalowanie innych lub użycie innego pluginu. ---------------------- Dev9: Tutaj mamy plugin operujący dysk twardy (HDD). Tylko Dev9null v0.3.0 Znajduje się w paczce instalatora. Plugin Null dokładnie taki sam jak inne (brak konfiguracji). Usb: Pluginy znajdujące się tu obsługują USB(Universal Serial Bus). Tylko USB Null v0.4.0 zawiera się w paczce emulatora. Nie ma innych pluginów obsługujących USB. Wciśnij Configure aby dostać się do menu pluginu. Mamy tu tylko opcje "Enable Logging" której nie musimy zaznaczać. Firewire: Tutaj mamy pluginy obsługujące port Firewire konsoli. W paczce znajduje się jedynie FWnull v0.4. Znamy już pluginy z serii Null (praktycznie nic do konfiguracji). Tutaj w konfiguracji tak jak w usb mamy tylko jedną opcję, nie trzeba jej zaznaczać. BIOS (Basic Input Output System): Tutaj w rozwijanym menu możemy wybrać Bios który chcemy używać podczas grania (Bios należy ściągnąć osobno i wkleić do folderu BIOS BIOS folderze z PCSX2). Na tym kończy się konfiguracja pluginów. =========================== =========================== =========================== CPU: Teraz zabieramy się za konfigurację CPU. Wchodzimy w Config =>Cpu. Zobaczysz okno takie jak to (Wygląd okna będzie się trochę różnił w zależności od waszego Peceta): [img] http://img2.freeimagehosting.net/uploads/th.0246762492.jpg[/img] Najpierw sprawdź informacje o twoim komputerze, które zostają automatycznie wykryte przez PCSX2: CPU Vendor: Pokazuje rodzaj twojego procesora (AMD lub Intel) Family: Nazwa twojego procesora CPU Speed: Prawdziwa prędkość taktowania twojego procesora. Features: Pokazuje, co twój procesor obsługuje. Jeśli nie posiadasz jakichś opcji nie będziesz ich mógł wybrać by uzyskać lepszej prędkości. Okienka które możemy zaznaczyć: "Interpreter": Emulator może działać wolniej ale za to wydajniej. Opcja powinna działać z każdym procesorem, lecz posiada bugi i w czasie grania emulator może zaliczyć zwis. "Recompiler": Emulatorek działa szybciej, ale zazwyczaj tylko w scenach 2D. "Recompiler+VUrecs": Szybsze tak jak powyżej, ale w scenach 3D. Multi-threaded GS mode(MTGS)(Experimental): Gdy opcja jest zaznaczona emulator działa szybciej ale tylko na komputerach z technologią dual core/hyper-threading. Ocja jest jeszcze w fazie eksperymentów, więc czasami można zaliczyć zwis. Dual Core mode(DC): Kolejna opcja, która przyspiesza na komputerach z technologią dual core oraz jeśli powyższa opcja MTGS jest zaznaczona. Ta opcja także jest w fazie Eksperymentów, więc można się na niej zawieść. Frame Limit(FL): Przy zaznaczonej opcji FPS zostaną ograniczone do 50 dla gier w wersji PAL oraz 60 dla gier w formacie NTSC. Sync IPU(SIPU): Używaj tej opcji tylko w razie zawiasu filmu w grze i jeśli nie da sie go minąć. Przy użyciu prędkość może spaść. W końcu skończyliśmy konfigurować PCSX2 |
Wysłany: Wto 0:15, 27 Lut 2007 Temat postu: | |||||
Nintendo 64
Najlepszym emulatorem tej konsolki jest Project64. Nie będę rozpisywać się tu dużo gdyż jest to najlepszy emulator tej konsoli jaki można znaleźć odpala praktycznie każdy ROM grą na N64. Emulatorem jest bardzo prosty w obsłudze odpalałem na nim różne gry bez konfigurowania jakich kolwiek opcji dlatego nie będę się o konfiguracji na razie rozpisywał jeśli pojawią się pytania wtedy dopiero się tym mogę zająć Emulator działa najlepiej najlepiej kartami typu: TNT, TNT 2, GeForce (wszystkie typy), ATI Radeon Nie działa poprawnie z tymi: Matrox G200 and G400, ATI Rage Pro, 3DFX Voodoo Banshee, 3DFX Voodoo 1 lub 2 Download
|
Wysłany: Wto 0:14, 27 Lut 2007 Temat postu: EMULATORY | |||||||||||||
Dreamcast
Emulator + BIOS + Inputs.
Wirtualny napęd np. Deamon Tools, który można pobrać: stąd
Minimalne Wymagania Sprzętowe : Komputer z procesorem obsługującym instrukcje SSE (P3,P4, AMD XP) 1.6Ghz lub szybszy. 256 RAM Windows XP lub 2003 (emulator NIE DZIAŁA z innymi wersjami Windows, np: 9x, ME, 2000). Zainstalowany DirectX 9.0b lub wyższy. Karta graficzna ATi lub NVIDIA z zainstalowanymi najnowszymi sterownikami. Ponadto ,na czas pracy emulatora należy zamknąć wszelkie niepotrzebne (w tej chwili) procesy ,które mogłyby wpływać na szybkość waszego sprzętu. Konfiguracja Wchodzimy w Options: Configure Drive- zaznaczamy wirtualny napęd. Configure Controls-konfigurujemy sterowanie (pad ,mysz + klawiatura). Configure Video: - Video Mode ,wybór rozdzielczości ,oraz tryb Full Screen. - Use ZWrite ,powinno być zaznaczone. - Show Stats ,powinno być zaznaczone (pokazuje ilość fps'ów ,oraz poziom użycia CPU). - Wireframe ,jest to...a sami zobaczcie. Cable Type- Ja mam zaznaczone NTSC ,na VGA nie działał mi Soul Calibur (w grze można wybrać odświeżanie 50/60 Hz) Priority- domyślnie Normal. Capcom Hack- klikamy ,gdy gramy w tytuły Capcomu. Teraz czas na Plugins- tutaj ustalamy ilość kontrolerów .Ponadto możemy wykorzystać sloty w kontrolerach ,w których możemy umieścić karty pamięci(VMS),katry pamięci z wyświetlaczami LCD ,lub Rumble Packi. Co do VmsBrowser ,to jest to zapewne manager kart pamięci ,pozwalający na zarządzanie save'ami - nie obczaiłem go jeszcze ,bo mam dość mało save'ów. Potrzebne są jeszcze gry ,te znajdziecie w dziale Dreamcast Download.. Trzeba tylko pamiętać ,żeby gry były typu self-boot(samobotujące) ,inaczej gra się nie uruchomi. Na szczęście dużo tytułów dostępnych jest w takiej właśnie wersji (selfboot ,sb) ,jeśli jednak ściągniecie grę nie botującą się , to nic straconego ,można samemu stworzyć Self-boot. Znalazłem dobry tutorial z programami od razu na torrentach i upnołem na serwki. Niestety tutorial w języku Angielskim. Jeśli znajde czas (mało prawdopodobne) to przetłumacze.
Zanim rozpoczniemy grę należałoby jeszcze sformatować kartę pamięci(VMS). W tym celu odpalamy Chankasta ,klikamy Run-Start.Pojawił się DC Bios ,poruszamy się po nim już przy pomocy kontrolera , który ustaliliśmy w Configure Controls.Aha ,zanim zaczniecie format wejdźcie w Settings i ustawcie język na angielski. Interesuje nas opcja File, tam wybieramy kartę która nas interesuje i klikamy na nią ,następnie Delete All i dalej dacie sobie radę. Przy użyciu klawiszy "+" i "-" , z klawiatury numerycznej ,możemy zmieniać wartość CPU ,co często pozwoli osiągnąć większą ilość fps'ów w grze. Przeważnie należy zmienić wartość CPU ze 100 na 50. Teraz wystarczy umieścić obraz płyty w wirtualnym napędzie i klikamy Run-Start. P.S. Należy pamiętać ,że jest to emulator w wersji Alpha ,możliwe są więc błędy ,babole ,buraki i inne takie - jednak jest to w miarę stabilny emulator i już wiele gier chodzi na nim bez zarzutu ,wiele też z małymi błędami,które nie psują zabawy. Twórcy dość szybko wypuszczają nowe wersje Chankasta ,jest więc nadzieja ,że wkrótce dadzą nam stabilny i w pełni zoptymalizowany emulator DC. |